Download | Programy

Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Grafické karty ATI, nVidia, Matrox, Intel, VIA ... a jejich přetaktování

Moderátoři: Awast, Moderátoři

Ake riesenie by ste si vybrali, Radeon 4870 X2, GTX 280 alebo GTX 280 SLI?

Můžete vybrat 1 možnost

 
 
Zobrazit výsledky

maltrabob
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: čtv srp 21, 2008 13:03

Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Příspěvek od maltrabob »

Pozrime sa na recenzie dualneho Radeonu 4870 X2 z ineho pohladu. Je to porovnanie vysledkov vykonu v hrach, okomentovane mojim nazorom. Dovod tejto akoze

"recenzie" je prosty: uviest na pravu mieru neobjektivne a skreslene informacie o Radeone kolujuce po internete v nasich koncinach. Uz z principu vynecham v

hodnoteni vykonu rozlisenie 1280x1024, je to absolutna absurdnost a nic o vykone karty to nehovori, naopak, vykon karty to degraduje kedze tato je primarne

urcena dominovat vo vysokych rozliseniach. Okrem toho ani recenzie na PCT na 280 GTX a 9800GX2 tieto rozlisenia nepouzivali, tak nie je dovod ich pouzivat ani

pri recenzii karty od firmy ATI. Porovnaval som recenzie z PCT s recenziami serverov AnandTech, Driverheaven, Guru3D, Techpowerup, Techreport, Tomshardware.

Hanbou je ze server EHW este vlastnu recenziu nema, pan MJ je bud na skoleni u IS z NVIDIE alebo zrejme zaneprazdneny mazanim kritickych prispevkov na

diskusnom fore, pripadne ich "nenapadnym" pozmenovanim. Hry, ktore som nenasiel recenzovane aj na uvedenych serveroch som neporovnaval (Bioshock). Aby som

nebol obvineny z neobjektivnosti, nebral som do uvahy vysledky recenzie tu na DDWorlde.


Teraz uz k samotnym hram:


Age Of Conan - na serveri AnandTech su vysledky ine ako na PCT, ba povedal by som ze diametralne odlisne. Pravdepodobne za to mozu ovladace. Zatialco na PCT

je v rozliseni 2560x1600 4xAA/16xAF Radeon v pozicii uplneho outsidera aj proti jednej karte 280 GTX, na AnandTechu mu v tomto rozliseni nestaci ani 280 GTX

zapojena do SLI. Single riesenie tejto karty dosahuje priblizne polovicny vykon Radeonu, a to aj v rozliseniach 1680x1050 a 1980x1200. Je na vas ktory

vysledok beriete do uvahy, pre mna je jednoznacny vitaz Radeon.


Assassin`s Creed - jednoznacne vitazi Radeon v najvyssom rozliseni, na Techreport poraza bez problemov nielen single 260 GTX a 280 GTX, ale aj ich SLI a

Tri-SLI riesenia. Na Driverheaven, ak mozeme verit grafom, su zle spocitane priemerne hodnoty v neprospech Radeonu, po oprave ale opat jednoznacne kraluje

Radeon. Na AnandTechu dostal Radeon od SLI rieseni NVIDIE poriadny vyprask, nekoresponduje to ale s vysledkami na inych serveroch, dokonca ani na PCT, tak si

vysledok doplnte sami.


Bioshock - neporovnaval som, v recenzii na PCT bol Radeon vo vyssich rozliseniach pri zapnutom vyhladzovani NVIDIOU viditelne porazeny.


Call Of Duty - single riesenia od NVIDIE (260 GTX a 280 GTX) su viditelne porazene, pri zapojeni do SLI sa vykon dorovnava.


Company Of Heroes - single riesenia od NVIDIE utrpeli porazku, situaciu zachranuje SLI zapojenie kariet 280 GTX, v najvyssom rozliseni a pri zapnutom

vyhladzovani vsak ani toto riesenie nestaci na Radeon.


Crysis - single riesenie 280 GTX podava podobny vykon ako Radeon (niekedy lepsi, na Tomshardware je dokonca 280 GTX porazena velkym rozdielom), pri zapojeni

riesenia od NVIDIE do SLI je ale Radeon pomalsi.


Enemy Territory: Quake Wars - single 280 GTX porazena o triedu, pri zapnutom vyhladzovani je rozdiel naozaj markantny. Na pomoc prichadza SLI zapojenie 280

GTX, v najvyssich rozliseniach s vyhladzovanim ale aj toto riesenie iba nepatrne prekonava Radeon.


GRID - jednoznacna domena Radeonov, single riesenia NVIDIE o triedu pomalsie, ani 280 GTX zapojenie do SLI toho vela nezmeni.


Half-Life 2: Episode 2 - Radeon je ovela vykonnejsi ako single 280 GTX, v max. rozliseni 2560x1600 8xAA/16xAF sa mu vyrovna alebo ho mierne prekona SLI

zapojenie kariet 280 GTX.


Lost Planet - single 280 GTX podava viac-menej rovnaky vykon ako Radeon, zapojenie 280 GTX do SLI ma vseobecne vykon vyssi, avsak v max. rozliseni 2560x1600

4xAA/19xAF si s prehladom Radeon poradi aj s tymto riesenim od NVIDIE.


Mass Effect - v ziadnom rozliseni nema Radeon v single rieseni 280 GTX supera, s prehladom odola aj dvom 280 GTX zapojenym do SLI.


Microsoft Flight Simulator X - karta podava slabsi vykon ako karty od NVIDIE, tak isto je Radeon slabsi ako jeho surodenec HD4870 512MB. Avsak rozdiely su

minimalne, ukazuje to skor na slaby vykon procesoru (CPU) a ovladace.


TES: Oblivion - Radeon prekonava single riesenie 280 GTX, pokori ho az SLI zapojenie kariet 280 GTX v najvyssom rozliseni 2560x1600 8xAA/16xAF.


S.T.A.L.K.E.R. - Radeon vykonnejsi ako single riesenie 280 GTX, pri nasadeni 280 GTX SLI su vykony bud vyrovnane alebo s miernou prevahou riesenia od NVIDIE.


Unreal Tournament 3 - Radeon poraza single riesenie 280 GTX, pri zapojeni 280 GTX do SLI ma NVIDIA mierne navrch.


World In Conflict - vysledky na PCT podobne ako v pripade Age Of Conan su priepastne rozdielne s vysledkami na inych serveroch a su v neprospech Radeonu.

Avsak na Tomshardvare a Driverheaven Radeon poraza single 280 GTX o triedu. V kazdom pripade sa jedna o hru ktora je velmi zavisla na rychlosti CPU, preto sa

vysledky mozu server od servera lisit.


Par slov k vlastnostiam:


Spotreba: spotreba Radeonu v 3D je 386W co je o 54W viac ako single 280 GTX. Treba si vsak uvedomit (a niektori recenzenti na to pozabudli) ze v recenziach je

proti Radeonu nasadeny tandem kariet 280 GTX zapojeny do SLI, co zvysuje spotrebu tohto riesenia nad spotrebu Radeonu o nezanedbatelnych 111W! V 2D potom

Radeon spotrebuje o 18W viac ako single 280 GTX, pokial ale mame SLI riesenie tejto karty spotreba sa nam o 6W vysplha nad spotrebu Radeonu. Takze informacia

o zavratnej spotrebe Radeonu je nepravdiva a dufam ze je kazdemu jasne ze je nezmysel porovnavat spotrebu Radeonu so single riesenim od NVIDIE kedze toto

dosahuje len mierne nadpolovicny vykon v hrach.

Vykon: hruby vypoctovy vykon Radeonu je 2.4 TFLOPS oproti 0.933 TFLOPS 28 0GTX alebo 1.866 TFLOPS 280 GTX SLI. Pamatova priepustnost 230 GB/s oproti 142 GB/s

u NVIDIE. Akekolvek spekulacie o tom ci Radeon je alebo nie je rychlejsi a za akych podmienok su irelevantne.

Akceleracia fyziky: podla mojho nazoru vela kriku pre nic zo strany NVIDIE. Okrem podpory PhysX v par leveloch zopar hier a v technologickych demach nie je

prakticke vyuzitie tejto metody zatial velkym prinosom. Okrem toho HAVOK ma mat udajne tiez podporu GPU a nie len CPU co moze vylepsit jeho vlastnosti. Za

podporou HAVOKU stoja giganti ako Intel a Microsoft, niet teda dovodu preco sa vzrusovat nad tym ze ATI podporu PhysX nema v kartach implementovanu (aj ked

spekuluje sa ze rozchodit PhysX aj na Radeonoch by sa teoreticky dalo tiez). Na robenie jednoznacnych zaverov je priskoro, pockajme si co nam prinesu

najblizsie mesiace.

CUDA a F@H: ako hraca ma tato oblast nezaujima, je to len dalsi marketingovy tah NVIDIE ktory s hranim hier nesuvisi. ATI podporuje specializovane vypocty na

svojich kartach uz roky a nerobi okolo toho ziadny rozruch.

Micro-stuttering: nic co by stalo za serioznu debatu, je to jav vyskytujuci sa na vsetkych multi-GPU rieseniach, je jedno ci od ATI alebo od NVIDIE. V

podstate len umelo krmena hlupost prevazne na serveri EHW, kde pan MJ vyuzil kazdu prilezitost ako Micro-stuttering spojit prevazne s kartami od ATI. Vytvoril

o tom mytus a po jeho vlaznom prijati citatelmi sa teraz snazi zahrat to do autu zalozenim akehosi pseudo-threadu o "demytizaci" Micro-stutteringu v diskusnom

fore.

Technologicka vyspelost: pokrocilejsi vyrobny proces, integrovany 7.1 zvuk, mensia plocha cipu, vyspelejsia architektura, kvalitnejsia podpora a akceleracia

prehravania HD videa... to su prvky ktore radia Radeon na absolutnu technologicku spicku v obore.

Ovladace: kazdy mesiac sa vdaka vydaniu aktualizovanych a opravenych ovladacov vykon karty zvysuje, dokazom toho bol a stale je napriklad dualny Radeon 3870

X2.

Cena: Radeon 10.500,- CZ, 280 GTX 8.500,- CZ, 280 GTX SLI 17.000,- CZ. Niet co riesit. Samozrejme da sa ist aj do toho SLI, o vyhodnosti tohto nakupu ale

silno pochybujem.

Moj zaver: Radeon 4870 X2 je najvykonnejsou high-end kartou sucasnosti a vyrovnat sa mu moze len zapojenie dvoch high-end kariet GeForce 280 GTX do SLI. Toto

riesenie od NVIDIE je ale nevyhodne v tom ze ma o 100W vyssiu spotrebu v 3D, stoji o 6.500,- CZ viac a zaberie dva PCI-E sloty. Okrem toho musite mat dosku

ktora podporuje zapojenie kariet do SLI, pricom Radeon, kedze sa chova ako single karta, zapojite "kamkolvek". Vylepsovanim ovladacov bude vykon narastat aj

nadalej, co ma za nasledok to ze kartu nemusite tak skoro vymienat za novu. Spotreby v 2D sa nemusite bat, je rovnaka ako spotreba systemu SLI. Vysledky

Radeonu su casto skreslene absurdnym pouzitim nizkych rozliseni pri testoch, neverim ze niekto si kupi Radeon 4870 X2 aby hral hry na 17" alebo 19"

monitore. Karta je urcena pre vysoke rozlisenia so zapnutym vyhladzovanim a tu si svoju ulohu aj dokonale plni. Medzi nevyhody karty patri vysoka teplota cipu

a horsie skalovanie vykonu pri zapojeni dvoch dualnych Radeonov do CrossFire. Teplo je ale odvadzane von z case a skalovatelnost vykonu v CF sa bude s

ovladacmi pravdepodobne vylepsovat. Avsak ludi ktori uvazuju nad kupou dvoch takychto kariet do jedneho pocitaca pravdepodobne vela nebude.
Mescalamba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte srp 26, 2008 17:00

Re: Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Příspěvek od Mescalamba »

Pokud chce někdo kartu na dlouho, tak si jí klidně koupí na 17". A myslim, že tahle karta mu s trochou štěstí vydrží opravdu dlouho. ATi prakticky v každých dalších ovladačích zvyšuje výkon a zlepšuje CF, takže bych neměl obavy ani o tohle. Víceméně souhlasim, že tahle karta je asi jedna z best co vůbec jde mít. Navíc pokud někdy bude v provozu fyzika přes GPU, tak by možná šlo využít jedno jádro na fyziku a jedno na grafiku (i jedna 4870 má opravdu vysokej výkon).

A udělal si pěkné shrnutí, muselo dát práci..
Mescalamba
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: úte srp 26, 2008 17:00

Re: Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Příspěvek od Mescalamba »

Microstuttering je blbost na kterou stačí mít zapnutej Vsync. :) Navíc to dělá jen u některejch her a netýká se to obvykle těch 3D Akčních kde je třeba hodně vysoký FPS. :)
Veyron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: ned zář 14, 2008 17:58

Re: Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Příspěvek od Veyron »

...ten Microstuttering je úplný nezmysel vôbec preberať a zaoberať sa ním, keďže pri hraní nebudem sledovať grafy, ale hru a bohužiaľ som normálny človek, ktorý má dve normálne oči, ako všetci ľudia na tejto planéte, no samozrejme sa občas nájdu nejaký redaktori, ktorý zdedili oči po Supermanovi a tím ten Microstuttering možno "naozaj" prekáža... :D

Inak minulý týždeň som si objednal komplet komponenty na nové zostavu a medzi nimi sa nachádza aj táto úžasná kartička, no čo som začul z viacerých strán, že túto kartu by si nikto nekúpil na 17" LCD, tak Ja som akurát jedna s tých výnimiek 8) no ale môj problém už spočinul v tom, že na tú novú zostavu som vysolil sakra balík a na nejaké dostatočné 24" LCD mi už nejako neostali keše, takže sa budem musieť uspokojiť zatiaľ s týmto čo mám, no s maximálnymi detailami úplne vo všetkom a 24*AA :)
Možno táto karta nemá až o toľko momentálne v prevahu v tomto nízkom rozlíšení, no ten výkon čo ponúka je viac než s obrovským prebytkom mne je už potom jedno, či má pri takomto rozlíšení v hre "xy" Nvidia 80FPS a ATI "iba" 100FPS, keď by som aj tak nepoznal rozdiel, keby aj mala 150FPS...no a v nových hrách, či mojom prechode na väčší display, si už bude musieť Nvidia vystačiť s nízky FPS, či možno znížením detailov alebo rozlíšenia, zatiaľ čo s tou atinou to možno pôjde i s vyhladzovaním :)
Anonymous2
Uživatel
Uživatel
Příspěvky: 2203
Registrován: sob úno 09, 2008 19:23

Re: Recenzia dualneho Radeonu 4870 X2 trochu inak

Příspěvek od Anonymous2 »

Dakujem za jednoduchú recenziu maltrabob, myslím že máš pravdu s týmy kartami. Podľa mňa trocha záleží aj na zostave ktorú hráč má a od toho sa odráža aj výkon karty
Odpovědět